Sidor

onsdag 11 november 2009

Advent Sledge

Hej.

Då var den äntligen klar min lilla Släde.
Iden´ till den här Släden kommer från ett Engelskt
Magasin som heter papercraft essentials issue 47.
Jag kan berätta att Släden var inte helt enkelt att
göra.

Jag gav upp och började om efter att jag för hand ritat
och klipp ut massor med små boxar.
Precision är A och O för att det ska kunna gå att trava boxarna på varandra
när de är färdiga.
Nån millimeter hit och dit och det skilde plötsligt
flera millimetrar på de olika boxarna :-(
Sucka, det gick åt allt fint papper jag hade:-((
Jag tog fram min Sill och skar ut små boxar
med den och vipps så blev det så lätt att stapla dem.

Jag har distressat sidorna med Distress ink, dyna, fired brick.
Sen duttat med Watermark på sidorna och doppat i en rejäl hög
med Goldemboss pulveroch embossat med embossfön.
Slutligen så chalkade jag alla sidor med Chestnut Roan.
Min dyna är väldigt torr så det blir pyttelite färg!
Har inte velat fylla på den för nu är den Perfekt:-)


Till Kvistarna har jag använt Brach punch från Martha Stewart.
som jag stansat ur ett grönt och ett guldigt cardstock.
De små söta Julblommorna är en liten fin punch från Carl, carla craft.
Använde ett rött cardstock till dom och en droppe Perfekt Pearl i mitten.

Toppen på Släden, Box No 24 Undrar vad den innehåller....

Tycker att vi öppnar lucka No 1 och tjuvkikar lite va:-D
Tar i den lilla knoppen som är en liten pin från Panduro hobby.
Klippte av och fäste med 3d Lack på baksidan

Aha, vad har vi här en knäckform !
Wow en knäckform full med charms.
Precis vad jag har önskat mej , jihii..
Jaha, här var det en liten snöboll på min Släde.

Allt som allt så hade jag till slut riktigt roligt när jag gjorde den här Adventskalendern.
Å nu när jag vet hur man ska göra så är det ju väldigt enkelt, men TIDSKRÄVANDE:
Enligt det Engelska Magasinet Papercraft essentials så skulle det "bara" ta 30 minuter att göra, Bah, tror inte det, per box kanske.
Nu ska jag ut på en rejäl bloggrunda och se hur det går för er med ert julpyssel.


Maria

8 kommentarer:

  1. Hej.
    Hittade hit via Annelis blogg- och wow, vad fina alster du gjort!
    Adventskalendern är ju bara helt underbar!
    Förstår att det var mycket jobb och krävde en del tid. Men den blev ju bara SÅ fin! :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart härlig släde!! Sååå sagolik!! Skulle gärna göra en själv, den var ju så vacker! Var tvungen att bli följare hos dig, sånt här vill jag se mer av!!

    SvaraRadera
  3. Jättefin adventskalender du gjort och tack för kommentaren i min blogg. Lycka till med bloggandet. Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Tack! :-)
    Snöflingan/stjärnan är en sån här laserutskuren sak från Karen-Marie Klip/Panduro.
    Önskar att jag kunde göra såna fina alldeles själv. ;-)

    SvaraRadera
  5. Tack, vad du är snäll. :-)

    Jo, det är ProMarkers som jag använder.
    Tycker mest om dem, men brukar nu även komplettera/variera med akvarellpennor.

    Trevlig helg.
    Kram.

    SvaraRadera
  6. WOW vilken underbar släde med lådor :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  7. ÅÅÅh WOW Jag har suttit en lång stund och bara tittat, den är ju helt fantastisk!!!
    Så underbart snygg!!! WOW WOW säger jag bara!!!

    Jag är åxå en följare nu ;)
    Kraaam kram

    SvaraRadera
  8. :-O Sitter och njuter av ditt arbete.
    Så jätte vacker den vart!

    SvaraRadera

Etiketter