Sidor

lördag 3 november 2012

Cardbox Tutorial


Hej  

I dag vill jag dela med mig av en lyxig kortlåda som 
jag gjort.

To my foreign viewer.
Please use the translationbox at the right side, upper corner, thank you.


Så här ser det färdiga resultatet ut!


Börja med att skära ut 2 st 18cm*18 cm stora ark

Sedan bigar du 1,5 cm in på arken runt om på båda arken 

Vik in kanterna som du bigat. 
Klipp 1,5 cm in på ena arket som ska bli lådbotten
Observera att jag inte klippt bort hörnen i nedre kant, det blev bara en missvisande bild ;)

Sätt en limplutt på flärpen

Håll ihop så det fäster

Alla 4 hörn limmade
Du borde nu ha en lådbotten klar

Då börjar vi på locket.
Vik in kanterna som du bigat.
 Det kommer att passa perfekt i Cuttlebuggen.
En sån tur vi har .

Använd en Spellbinder som du gillar eller klipp ett hål i hjärtform eller nåt.

Klipp i hörnena  som på bilden. 
1,5 cm in på arket så du möter biglinjen och vinkla ut lite på höger och vänster sidorna på blivande locket

Här har jag stansat en board.
Det går lika bra att använda en mönstersax. 

Klart!

Jag vill gärna stämpla lite runt kanterna.

Såhär....

Ett lamineringsark får bli fönster. 
Skär eller klipp 15 cm * 15 cm
Jag har laminerat arket utan något i!!!

Limma fast locket på lådbottens ytterkant.

Nu borde du ha en Pizzaliknande kartong.

Sen lägger du kortet där i och knyter ett snöre eller band om.


Jag kan lova att det blir en väldigt lyxig kortlåda.

Nu vill jag se massor av kortlådor där ute. Länka gärna till din sida och visa mig hur din låda blev.

Stor kram på er alla ute i pysselvärlden.

8 kommentarer:

  1. Wow what a great tutorual and I just love the result. Hugs Frea

    SvaraRadera
  2. For et flott kort, så nydelig med rammen og lekkert pyntet. Så flott motiv og fargelegging!

    Klem, Anne.

    SvaraRadera
  3. Superlyxigt att få ett kort i denna vackra låda... Tack för tutorialen!!! Ha en fin vecka!!! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  4. Så fint de blev :).
    Kram SasSa

    SvaraRadera
  5. Såå fint! Och vilken trevlig förklaring! Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Kjempeherlig kreasjon, og takk for tutorial. :)

    Klem, Anne.

    SvaraRadera

Etiketter