Sidor

onsdag 23 december 2009

GOD JUL

God Jul
Jag har knåpat ihop ett brunt! julkort.
Det känns verkligen inte så juligt.
Embossade ett stämpeltryck av en önskelista och , ja, hissa eller dissa !!


Här en liten closeup på önskelistan.
Blomman är gjord i QK blad och så
några fina rosor i mitten.
Mycke glitter i detta annars så dystra kort.
Här kommer ett väldigt enkelt och trevligt vintrigt kort.
QK snöflinga. Älskar Qk!
En liten charm i hjärta och nyckel.
En liten bjällra som faktiskt klingar lite sött.

Jag skulle gjort inlägg mycke tidigare men så kom en underbar
Kryssning till Kiel emellan.
Vi åt ett härligt Julbord och jag gick nog upp nåt kilo där. Sucka !!!
Men gott var det.

Jag ska nu ägna min uppesittarkväll med att
hjälpa Tomten med vissa bestyr.
Klapparna ska ligga fint under granen .

Sen ska jag kolla på Harry Potters första film.
Läs och Häpna över att jag inte ramlat över denna figur tidigare.
(dvs sett filmen eller läst boken)
Råkade se en snutt av den inne i en butik.
Blev helt såld på all design i filmen.
Många detaljer såg så bluchade och chalkade ut och, ja, magiskt på något vis.
Hoppas på att jag skall gilla filmen också.

Till sist vill jag bjuda er på det här godiset
God Jul

önskar

Maria

2 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja HISSA ditt julkort, men kanske ändå komma med ett liiiiiitet tips...... får man det??? Om du hade haft en vit bakgrund till din lilla tomteflicka på det bruna kortet, en bakgrund med distressade kanter kanske, så hade kortet blivit alldeles perfekt!!!

    Det blåa kortet är superduperfint!!

    SvaraRadera
  2. Så läcker blomma gjort av QK blad!!! Det tipset ska jag ta med mig...

    SvaraRadera

Etiketter