Sidor

onsdag 2 december 2009

Julkort

Hej på er.
Hur har ni det i kylan?
Decembermånaden är verkligen en kul månad eller hur.
Paket och kortmakeriets månad.

Här kommer några av mina julkort.

Hon är verkligen söööt Tilda.
Man bara måste älska dessa småtjejjer !!

Målat med distresser.
Spellbinder i olika storlekar.
Lite roligt är det att kombinera spellbinder på detta vis.
Blommor är Retropunchen.
Snurror från tunna strilmor grönt cardstok som jag krullat .

Lite Tim Holtz smågrejjer.
Stämpeln kommer från ett Engelskt magasin.
Stämpeln i bakgrunden kommer från Stempelglede.
En liten closeupp.
Stämpel Magnolia.

Visst är det så att man blir sugen på att baka
pepparkakshus.
På detta kort har jag med charmsen som fanns i lucka nr1.
Då vi flyttat i dagarna så är min Adventssläde neerpackad,
varför jag inte kan öppna lucka nr2.
Men dubbelt så roligt sen när jag packat upp den att få öppna
flera luckor :-D
Textstämpeln kommer från Stämpelboden.
Stämplat och embossat i vitt embosspulver.

Visst passar granen bra framför huset.
Tilda och huset, Magnolior.
Alla papper är också Magnolias egna.
Helt underbara.
Blev helt frälst!!!
Läste i nåt reklamblad från vägverket att man får bara köra max 80 km/h när man har ett släp kopplat. Men att man givetvis inte får överskrida hastigheten om den angetts till exempel 30km/h. Var det nån son trodde att man fick köra i 80 på en 30 sträcka om man har ett släp kopplat, he, he, he, .

Längtar efter att få lite ordning här i nya huset. Inte helt nytt men nytt för oss och jag bara älskar detta hus. Känns så skönt att trivas riktigt bra. Internet funkar skitbra när jag inte kört mil efter mil rakt in i skogen för att komma hem. Ett minne blott nu när vi flyttat så centralt.

Nere i källaren kommer jag att få ett litet kryp in som jag kan kalla för scrapprum. Men det dröjer nog lite tills jag fått ordning där.

Lämna gärna ett spår efter dej.

Maria



2 kommentarer:

  1. Vilka härliga julkort, så söt Tilda är gillar hur du har gjort med det översta kortet lagt lager på lager med spellbinders. Mycket snyggt!!

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Sååå fina julkort!!!

    SvaraRadera

Etiketter